Saturday 26 May 2012

PROFILE SIMENS




    Siemens AG adalah sebuah syarikat konglomerat multinasional Jerman yang beribu pejabat di Munich. Berusia tiga puluh satu tahun Werner von Siemens dan jurutera mekanikal universiti Johann Georg Halske menubuhkan "Telegraphen-Bauanstalt von Siemens & Halske" (Telegraph Pembinaan Syarikat Siemens & Halske) untuk mengeluarkan telegraf penunjuk beliau. Makhluk operasi syarikat sepuluh orang pada 12 Oktober tahun 1847, di dalam sebuah bangunan belakang di Berlin. Selama beberapa dekad, sebahagian besar daripada jumlah jualan yang diperolehi oleh pengeluaran telegraf elektrik.

     Siemens adalah sebuah syarikat teknologi bersepadu dengan aktiviti-aktiviti dalam bidang industri, tenaga dan penjagaan kesihatan. Ia dianjurkan kepada enam bahagian utama: Industri, Tenaga, Healthcare, Pelaburan Ekuiti, Siemens IT Solutions, dan Perkhidmatan dan Siemens Perkhidmatan Kewangan (SFS).

    Siemens dan anak-anak syarikatnya menggunakan kira-kira 360,000 orang di seluruh hampir 190 buah negara dan melaporkan hasil global lebih kurang 71 bilion euro bagi tahun 2011. [3] Siemens AG disenaraikan di Bursa Saham Frankfurt, dan telah disenaraikan di Bursa Saham New York sejak Mac 12, 2001.

No comments:

Post a Comment